Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja – wspólnej inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Cyfryzacji.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano tradycyjną wersję papierową dokumentu. W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania, termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres szkoły.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy zakupie biletów do kina itp. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.W przypadku utraty ważności „tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja dokumentu będzie unieważniana.
Unieważnienie będzie mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia w momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Wymagania sprzętowe - telefon z systemem operacyjnym Android w wersji co najmniej 6.0. lub IOS (wersja 10.3 lub nowsza)
Aby uruchomić mLegitymację należy:
· Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (do pobrania). Wnioski prosimy przekazywać do sekretariatu szkoły.
· Wysłać na adres sekretariatu Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. jako załącznik zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą.
· Pobrać Aplikację mObywatel , potwierdzić regulamin.
· Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
WNIOSEK:
Data wpływu wniosku:
.....................................
..........................................................
Imię i nazwisko rodzica/prawnego opiekuna
..........................................................
Adres zamieszkania
Dyrektor
Szkoły Podstawowej nr 54
im. Kornela Makuszyńskiego
ul. Wróbla 5
91-050 Łódź
WNIOSEK O WYDANIE mLEGITYMACJI
Zwracam się z prośbą o wydanie mLegitymacji dla mojego dziecka:
Imię (imiona) i nazwisko ucznia |
|
Klasa
|
|
Data i miejsce urodzenia
|
|
PESEL
|
|
Numer legitymacji |
|
Data wydania legitymacji w wersji papierowej |
|
Data ważności legitymacji w wersji papierowej |
Jednocześnie informuję o zapoznaniu się z regulaminem usługi mLegitymacji szkolnej
w Aplikacji mObywatel oraz przesłaniu zdjęcia legitymacyjnego (w formacje JPG lub JPEG
w rozmiarze do 5MB) na adres sekretariatu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
...............................................
Podpis rodzica/prawnego opiekuna